چقدر باید به اینفلوئنسرها برای تبلیغات اینستاگرام پرداخت؟

چقدر باید به اینفلوئنسرها برای تبلیغات اینستاگرام پرداخت؟

چقدر باید به اینفلوئنسرها برای تبلیغات اینستاگرام پرداخت؟

با وجود اینکه برخی از فروشندگان ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ (برای تبلیغات اینستاگرام) را زیر سوال برده ­اند،اما این روش به یکی از تاثیرگذارترین ترفندهای بازاریابی برای بسیاری از برندهای موفق تبدیل شده ­است. تحقیقات انجام شده توسط گروه سووی (Sway Group)، گزارش می­دهند که فروشندگانی که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را به کار گرفته­ اند، به ازای هزینه ­ی هر دلار در رسانه­ ها، بطور متوسط 85/6 دلار در فضای ارزشی رسانه­ ها بدست آورده ­اند.

اعتماد مشتریان به برندها سال به سال در حال کاهش است، این درحالی است که اطمینان بر گفتار و اعتماد شفاهی در آنان افزایش یافته است.

طبق پژوهش اخیر نیلسن، توصیه­ های شفاهی همچنان موفق ­تر از سایر شیوه­ های تبلیغاتی است. نیلسن کشف کرد که %83 از مردم آمریکا، بطور کامل و یا نسبی به تایید و توصیه ­های افرادی که می­شناسند اعتماد می ­کنند. این گفته متعاقبا با نظرسنجی­ های اینترنتی مشتریان که %66 را نشان می­داد، همراه شد.

یکی از بزرگترین چالش­های پیش روی برندها در استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، محاسبه ی مبلغی است که باید پرداخت کنند. آیا رقم پیشنهادی شما پایین است؟ آیا سهمی که یک اینفلوئنسر دریافت کرده ­می کند، زیاد به نظر میرسد؟ نگران نباشید. در اینجا نکاتی هستند تا شما را در تعیین مقدار پول پرداختی به اینفلوئنسرها یاری می کنند.

چقدر باید به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی پرداخت کرد؟

تعیین ارزش همکاری با یک اینفلوئنسر برای تبلیغ در اینستاگرام

اینفلوئنسرهای مشهور رسانه­ های زیادی را در کنار هزاران دلاری که بدست می­ آورند و برندهایی که این صورتحساب­ ها را می ­نویسند، دارند. اما آیا آنها ارزش این همه را دارند؟ آیا برای تبلیغات اینستاگرام مناسب هستند؟ پاسخ این سوال که نسبت به برندهای مختلف تغییر خواهد کرد، این است که “بستگی دارد”.

ابتدا بایستی اهدف برند خود را در خصوص مشارکت با یک اینفلوئنسر در یک کمپین بازاریابی و یا همکاری محتوایی، مشخص کنید. آیا فقط به این خاطر به آن ها نزدیک می ­شوید که مخاطبان آنها را جذب کنید؟ و یا به دنبال تشکیل یک ارتباط بلند مدت با اینفلوئنسر هستید که شامل ایجاد محتوای مشترکی است که در افکار و برنامه ­های هر کدامتان جاری باشد؟

طی یک پژوهش جدید بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ توسط تراکر، اهداف برتر اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته شدند که شامل موارد زیر می ­باشند:

بهبود پشتیبانی از برند (%94)، افزایش آگاهی از برند (%92) و توسعه­ ی مخاطبان هدف جدید.

بازاریاب­ های بسیاری، اندکی پیشتاز بودن را به عنوان یک هدف تلقی کرده اند (%67) چرا که کماکان برندهایی وجود دارند که در تکاپو با تعیین این مسئله هستند که چگونه با اینفلوئنسرها همکاری کنند تا صرفا منجر به افزایش فروش شود.

تبلیغات اینستاگرام-تبلیغ در اینستاگرام

“ما به دنبال افزایش فروش، بلافاصله پس از راه ­اندازی وب سایت جدیدمان هستیم”. گفته­ ی جیسون پارکز، مدیر بازاریابی شرکت  DermWarehouse در کمپین اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ (تبلیغات اینستاگرام) که توسط این شرکت ایجاد شد. “من مایلم که بگویم ما در این زمینه موفق نبودیم. با اینکه توانستیم فروش را بالا ببریم، ولی این مقدار برای تضمین تعهد زمانی در پایان کار، کافی نیست. هدف دوم جلب رضایت بود. قطعا در این مقوله ارزش این را داشت که توانستیم اساسا تمامی رضایت Q1 برای تبلیغات و وب سایت خلاقانه­ ی نشأت گرفته از کمپین اینفلوئنسر را کسب کنیم”.

به این فکر کنید که در جستجوی چه چیزی در مخاطبین اینفلوئنسر هستید تا منجر به یک همکاری شود؟ آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید؟ برای جلب هواداران اجتماعی؟ و یا آیا به دنبال یک فرصت صرفا برای فروش هستید که در نتیجه­ ی مشارکت است؟

مهم است که درکی از میزان مکالمات عادی خود و اینفلوئنسرها داشته باشید تا بتوانید پتانسیل بازده سرمایه­ گذاری خود در این مشارکت را محاسبه کنید. بدون انجام این محاسبات که پیامدهای احتمالی از برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ شما چه خواهد بود، شما قادر نخواهید بود تا ارزش مشارکت اینفلوئنسر را بطور مناسب تعیین کرده و یا بودجه لازم برای این کار اختصاص دهید. و هرگز به طور مشخص به پاسخ “چقدر باید به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی پرداخت کرد؟” نخواهید رسید.

در نظر داشته باشید که در غیر اینصورت، برند شما در قبال ایجاد همان مقدار محتوا با بازده سرمایه ­گذاری یکسان، چه تاوانی پرداخت خواهد کرد؟ اگر بخواهید برای تولید یک ویدیوی 3 دقیقه­ ای برای وب سایت خود، 10000 دلار به یک شرکت ویدیو پرداخت کنید، این را به عنوان ارزش مرجع در مراجعه کردن به یک اینفلوئنسر برای انجام کاری مشابه، به ذهن خود بسپارید.

“هر فرصتی که در لیست بازار  Pop Pays وجود دارد، یک شغل با حقوق است”. اظهار نظر آنا وری، مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت Pop Pays. “شما نمی توانید صورتحساب وام­ های دانشجویی را با نمونه­ های رایگان پرداخت کنید. ما باور داریم که بایستی همیشه به سازندگان و ابداع کنندگان به خاطر ظرفیتشان حقوق داده شود، چرا که این ظرفیت برای هر شخص دخیل، ارزشمند است. برندها نه تنها از هواداران خود فرد ابداع کننده سهمی دریافت می ­کنند، بلکه یک امتیاز انحصاری برای استفاده از ظرفیت فرد ابداع کننده از طریق بسترهای پرداختی خود، بدست می­ آورند.”

همه ی اینفلوئنسرها و مزد آن ها یکسان نیستند

بسیاری از بازارهای اینفلوئنسری منحصرا بر اینفلوئنسرهای مشهور با بیش از 250000 نفر فالوور در صفحات اجتماعی منتخب، تمرکز دارند. هر چند که داشتن تعداد قابل توجهی تعقیب فالوور­ لزوما به این معنی نیست یک اینفلوئنسر می تواند هوادارانش را به انجام کاری برانگیزد. مخصوصا اینکه اگر بیشتر این هواداران بات بوده و یا به احتمال زیاد خریداری شده ­باشند.

به این دلیل است که شما بیشتر از اینکه به پتانسیل توسعه فکر کنید، بایستی تعیین کنید که چگونه می­ توان ضرر یک اینفلوئنسر را تا حدودی جبران کرد. در عوض، شاید بخواهید توجه خود را به سمت اینفلوئنسرهای کوچک معطوف نمایید. این ­ها افرادی هستند که دارای فالوورهای اجتماعی به نسبت کمتری هستند، اما احتمالا دارای توانایی ­های بیشتری برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانشان برای خرید باشند. اگرچه ممکن است اینفلوئنسری با 250000 فالوور به این گونه اعداد و ارقام چشمگیر فخر بورزد، ولی قادر نخواهد بود درباره ی میزان مشارکت خود نیز این گونه با غرور صحبت کند!

از سوی دیگر، بسیاری از اینفلوئنسرهای کوچک میزان مشارکت بالایی دارند و اغلب از آن­ ها خواسته می ­شود تا توصیه و پیشنهاد­های خود را بصورت آنلاین ارائه کنند. این بدان معناست که اگر یک همکاری، حتی برای یک بار، برای هر دو طرف موفقیت آمیز باشد، ممکن است سود بسیار زیادی را در طولانی مدت از آن شما کند.

اینفلوئنسرهای (برای تبلیغات در اینستاگرام) مشهور نرخ­ های خود را بر اساس سطح دسترسی اکتسابی شما به مجموعه عظیم فالوورهایشان، تنظیم می­ کنند. طبقه­ ی برگزیده­ ی این اینفلوئنسرها دارای وکیل و یا نماینده هستند که شما بایستی جهت کار، با آنها به توافق برسید.­ در عوض، اینفلوئنسرهای کوچک هزینه کمتری نسبت به میزان مشارکت داشته و می­ توانند رفت و آمد (ترافیک) پربازده ­تری را روانه در وب سایت شما ایجاد کنند.

چقدر باید به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی پرداخت کرد؟

درآمد اینفلوئنسرها چقدر است؟ یا «چقدر باید به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی برای تبلیغات اینستاگرام پرداخت کرد؟»

همانطور که الگوریتمی کلی وجود ندارد تا بتوانید با استفاده از آن، ارزش یک اینفلوئنسر را در برند خود به عنوان یک همکار ارزیابی کنید، هیچ طرح کلی برای مقدار پرداختی به آنها نیز وجود ندارد. هرچند اخیرا نظرسنجی­ هایی انجام گرفته است که در آن به میزان عادی ایجاد محتوا توسط اینفلوئنسرها پرداخته شده است.

وب سایت influence.co اخیرا نتایج تحقیقات خود بر روی پرداختی­ ها به اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را منتشر کرده است. آنها متوسط هزینه برای هر پُست اینستاگرام را بررسی کرده و به این موضوعات پی برده­ اند:

  • به طور کلی قیمت متوسط هر پُست 271  دلار بوده ­است.
  • قیمت متوسط هر پست برای اینفلوئنسرهای کوچک با تعداد فالوورهای کمتر از 1000 نفر، 83 دلار بوده است.
  • قیمت متوسط هر پست برای اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای بیشتر از از 100000 نفر، 763 دلار بوده است.

وب سایت dummies.com هزینه ی کار کردن با وبلاگ نویسانی که با برندها از طریق پُست­ های حمایتی و توسعه و گسترش آنها مشارکت می­ کنند را مورد بررسی قرار داده است. موارد زیر از موضوعاتی است که آنان دریافته­ اند:

  • 175 دلار در ازای همکاری با وبلاگ­ هایی که 10000 بازدید ماهیانه دارند.
  • 500 دلار در ازای همکاری با وبلاگ­ هایی که بین 100000 تا 500000 بازدید ماهیانه دارند.
  • بین 1000 تا 5000 دلار در ازای همکاری با وبلاگ­ هایی که بیش از 500000 بازدید ماهیانه دارند.

در نظر داشته باشید که این اعداد و ارقام روی تخته سنگ حک نشده و یا قیمت رسمی برای تمامی اینفلوئنسرها نیست. برخی ممکن است قیمتی پایین­ تر و برخی دیگر به طور قابل ملاحظه ­ای، قیمتی بالا به شما ارائه دهند. ولی می­ توانید از آمارهای بالا به عنوان نقطه ­ای برای شروع استفاده کنید.

مشاهده­ ی اینکه اینفلوئنسرهای مشهور چنین ارقام درشتی را در ازای حمایت از برندها بدست می ­آورند، می تواند دلسردکننده باشد، ولی این نباید باعث شود تا شما را از دنبال کردن یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغات اینستاگرام ترسانده و باز دارد. اگر اینفلوئنسری را شناسایی کنید که به خوبی مناسب برند بوده و مخاطبانش دارای حجم بالایی از مشارکت باشند، به احتمال زیاد می­ توانید به یک همکاری مشترک نافع برسید که هر دو طرف از آن بهره­ مند شوند.

 

مقاله ای که مطالعه کردید، تا حدودی راهنمای خوبی برای درک این سوال است که: “چقدر باید به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی پرداخت کرد؟”

برای شناخت بهتر بازار اینفلوئنسرها و برندهای پست های آینده ی ما را از دست ندهید 🙂

زهرا جعفریان

اضافه کردن نظر

منطقه سربرگ نوار کناری خود را در حال حاضر خالی است. عجله کنید و اضافه کردن برخی از ویدجت.