چالش ­های بازاریابی تاثیرگذار

چالش ­های بازاریابی دهان به دهان برای تبلیغ در اینستاگرام

چالش ­های بازاریابی دهان به دهان –تبلیغ در اینستاگرام ممکن است بازاریابی تاثیرگذار پر رونق باشد (کمپین­ها می­توانند تا 198% سود از طریق هزینه های تبلیغاتی بدست آورند). با این حال، هنوز چالش­ های بازاریابی دهان به دهان وجود دارند که با استراتژی­های در حال ظهور مقابله نمایند. اساسا چون اشتباهات زیادی برای تعریف اینفلوئنسر وجود دارد، پیدا کردن نوع صحیح اینفلوئنسر برای برند مورد نظر دشوار خواهد بود و یا از هزینه ی بازاریابی به مقدار کافی برای بازرایابی تاثیرگذار تخصیص داده نمی­شود.

خوشبختانه تشخیص مسئله، اولین قدم برای حل آن است. در اینجا به سه مسئله که مرتباً رخ می دهند و دارای راه حل های محسوس می باشند، اشاره شده است:

چالش اول: پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب

تپ انفلوئنس (TapInfluence) و گروه­ تحقیقی آلتیمتر (Altimeter) از بازاریاب­ها خواستند تا برخی از چالش­هایی را که هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن­ها مواجه می­شدند را نام ببرند. 68% گفتند که پیدا کردن اینفلوئنسر مرتبط، مانع بسیار بزرگی است؛ موضوعی که کاروسل (Carusele) در پستی به آن اشاره کرد.

سایر تحقیقات صنعتی نیز بیان کرده­اند که در یک مطالعه جداگانه 73% از بازاریاب­های مد وزیبایی، شناسایی اینفلوئنسر مناسب را بزرگترین مشکل خود دانسته اند.

راه حل: کار با بازاری که اینفلوئنسرهای مناسب و موفق را فیلتر می­نماید و موفقیت آنها را با محور داده­ها و نرم­افزارهای مقیاس ­بندی اندازه گیری ­می کند.

تعیین معیارهایی مطابق با خط مشی اینفلوئنسر بهترین راه است تا سطح اینفلوئنسر مرتبط مشخص شود.

چالش دوم: برندها به چه فکر می­کنند؟

شاید به دلیل اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به سایر بازاریابی های دیجیتالی جدیدتر است، می­تواند با چالش­های بزرگ درون سازمانی مواجه شود. بازاریاب­ها باید به سختی کار کنند تا بتوانند جایگاه بازاریابی دهان به دهان و نتایج ممکن از آن را به مدیران ثابت کنند که اغلب به سختی آن را درک می ­نمایند. در حالت مقایسه، اینفلوئنسر واقعی محتوایی قابل اعتماد و اصل رائه می­نماید که باعث ایجاد رونق در فروش، افزایش SOV، شناخته شدن برند و سایر نتایج قابل
اندازه­گیری می­شود.

راه حل: تفاوت بین سلبریتی اینفلوئنسرها، اینفلوئنسر های میکرو و اینفلوئنسر های ماکرو را مشخص کنید و توضیح دهید که چگونه اینفلوئنسرهای میکرو و ماکرو با توجه به آمارهای واقعی و نتایج ثابت شده، به طور قابل توجهی بیشتر از اینفلوئنسر اولی موثرترند.  آگاهی، قدرت است و زمانیکه شما به بازاریاب­ها نشان می­دهید که چقدر اینفلوئنسر مارکتینگ واقعی می­تواند موثر واقع شود، موجب بهبود کارها می­شود.

چالش سوم: راهنماهای پرداخت و محتوا

72% از اینفلوئنسرها فکر می­کنند که سرویس ­دهی آنها به اندازه کافی جبران نمی­شود، در حالیکه 39% می­گویند دستورالعمل های محتوای محدودکننده یک چالش هستند. همچنین آنها در مورد مقدار زمانی که به آن­ها داده می­شود تا بر روی مشاغل کار کنند گله­مند هستند. 32% می­گویند که به بازاریاب­ها زمان کافی برای اتمام پروژه اختصاص داده نمی شود.

طبق بیانیه اینفلوئنسر مارکتینگ تپ اینفلوئنس (TapInfluence)، از اینفلوئنسرها در مورد بزرگترین اشتباهاتی که برندها به هنگام سرمایه­ گذاری در این نوع از بازاریابی­ها می­کنند، سوال شده بود و  آن­ها راه­حل­ های واقعی جهت اینکه چگونه این مسئله را درمان کنند داشتند.

راه حل: بسیاری از بازاریاب­ها قادر به درک این امر نیستند که اینفلوئنسرها تلاش بسیار چشمگیری برای جلب اعتماد فالوورهایشان نموده اند؛ اینفلوئنسرهایی که می­توانند آمار خود را نشان دهند و همچنان برای خدماتشان کمتر از یک سلبریتی حق الزحمه دریافت می­کنند در حالی که نتایج بهتری نیز دارند و می­توانند بسیاری از نگرانی ها را سبک تر نمایند. همچنین بازاریاب­ها باید توجه داشته باشند که آنها  اینفلوئنسرها را به دلیل قابل اعتماد بودن آنها استفاده می­نمایند و بدین معناست که باید کنترل کار را به اینفلوئنسرها بدهند تا آنها تاثیرگذار باشند.

بازاریابی دهان به دهان

چالش ­های بازاریابی بازاریابی دهان به دهان – حقیقتی بزرگ و ثابت

نظم و تادیب بازاریابی دهان به دهان مثل برندها همچنان در حال تغییر است و اینفلوئنسرها در حال تعبیر این امر هستند که چگونه به صورت گروهی باهم کار کنند و چه نوعی از از محتوا بهترین نتایج را برای هر دو بوجود می­آورد.  این حالت نوعی از «تو پشت مرا میخارانی و من پشت تو را خواهم خاراند» با برندها است که نیازمند این آگاهی است که اینفلوئنسرها چه چیزی از آنها می­خواهند و بالعکس.

چنکا اولین پلتفرم بازاریابی دهان به دهان در ایران است. میتوانید با دنبال کردن آن با نمونه های اینفلوئنسر مارکتینگ ایرانی بیشتر آشنا شوید.

 

شما مقاله ای با عنوان «چالش ­های بازاریابی تاثیرگذار» را مطالعه کردید. امیدواریم در پست های آینده با راه حل های عمیق تر بتوانیم پاسخ به مسئله ی چالش ­های بازاریابی تاثیرگذار و راه حل های آن را پیدا کنیم.

زهرا جعفریان

اضافه کردن نظر

منطقه سربرگ نوار کناری خود را در حال حاضر خالی است. عجله کنید و اضافه کردن برخی از ویدجت.