اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ

اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ

اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ، برای برندهایی که می خواهند بیشتر دیده شوند و با توده بزرگتری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار نمایند، انتخاب اصلی است. در حقیقت 94% از افرادی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، به تاثیر گذاری آن اعتقاد دارند.

اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ

جای تردید نیست که اینفلوئنسر مارکتینگ  و تبلیغات اینستاگرام حرفه ای با ارزش برای رشد برندها می باشد. اما این سوال مطرح میشود که برندها چگونه می خواهند کمپین و فعالیت خود را به انجام برسانند.

جای تعجب نیست که برندها یک استراتژی غیر متمرکز و کلی برای اینفلوئنسر مارکتینگ شان تعریف می کنند، به همین خاطر نتیجه های متنوع و اغلب کمتر از ایده آل را به ارمغان می آورند، زیرا تمرکز بر روی KPI ها وجود ندارد.

شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که بتوانید فعالیت های اینفلوئنسر مارکتینگ تان را با روش به اصطلاح “همه چیز را به سمت دیوار پرتاب کن و ببین چه چیزی می چسبد!” مدیریت کنید و همچنین این انتظار را داشته باشید که نتایج قابل تکرار و پایا داشته باشد. شما به یک استراتژی واضح نیاز دارید تا به حداکثر بازده از فعالیت هایتان برسید. بعلاوه، تمرکز امری ضروری است. اگر شما یک استراتژی را بکار ببرید که بصورت یکجا بر روی تعداد زیادی از اهداف تمرکز می کند، تاکتیک ها آن بهره وری لازم را نخواهند داشت. افراد به طور معمول در هر مشارکت، دو اقدام را انجام نمی دهند؛ بنابرین آنها در حالی که در حال کلیک برای خرید یک محصول هستند، به ندرت آن را لایک خواهند کرد و یا راجع به آن کامنت خواهند گذاشت.


پیشنهاد: اگر می خواهید بیشتر پول دربیاورید با اینستاگرام پولدار شوید را بخوانید.


هر تلاش اینفلوئنسر مارکتینگ نتایج مختلفی به ارمغان خواهد آورد. بنابراین شما نیاز دارید تا استراتژی های واضح را برای هر فعالیت طبقه بندی کرده و بعد آنها را به یک هدف متمرکز کنید و برای ایجاد استراتژی های متمرکز ابتدا نیاز دارید تا اهداف فعالیت تان را مشخص کنید؛ چون این اهداف تان هستند که نهایتاً استراتژی شما را مشخص می کنند.

اجازه دهید نگاهی به برخی از اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ و اینکه کدام استراتژی برای کدام هدف مناسب تر است بندازیم.

هدف: شناخت برند

اگر می خواهید کمی شهرت پیدا کنید و آوازه برندتان را افزایش دهید، از تمرکز بیش از حد بر روی فروش خودداری کنید. بر روی استراتژی هایی تمرکز کنید که نام برند شما را بر سر زبان ها بیندازند.

همچنین زمان آن نیست که بر دوش اینفلوئنسر های جدید تبلیغات سنگین اعمال کنید. چرا که ممکن است شما برای اولین بار با آنها همکاری کنید و آنها شاید با این استراتژی تهاجمی راحت نباشند. اینفلوئنسر کیست را بخوانید تا بیشتر درباره‌اش بدانید.

اگر هدفتان شناخت برند می باشد، در زیر به چند مورد از استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره شده است:

  • اشاره به برند: اینفلوئنسرها می توانند برند شما را بدون تحمیل کردن محصول و به طور اتفاقی معرفی کنند.
  • بررسی محصول: اینفلوئنسرها می توانند تصاویری از محصول شما را نشان داده و نظرات آنها را دریافت کنند.
  • تشویق به اشتراک گذاری: اینفلوئنسرها می توانند فالوور های خود را تشویق به اشتراک گذاری نمایند و از هشتگ های مخصوص برند استفاده کنند.
  • مسابقات و رقابت ها: این رقابت ها بر روی محصول تمرکز نخواهند کرد، اما بیشتر به هدف پاداش برای شیرینگ برگزار می شوند. (با استفاده از هشتگ های مخصوص برند)

به عنوان نمونه، بلک باکس وینس(Black Box Wines) در تلاش برای شناساندن برند خود، همکاری های زیادی با بلاگر های مختلفی برای ایجاد تجربه های اورجینال با محصولاتش، سازماندهی کرده است. بلاگرها در این راستا دستور العمل ها، ویدیوها، عکس ها و بررسی های قانع کننده ای ایجاد نموده اند. در نتیجه در طول شش هغته، این برند 5000 کلیک (مشارکت)  و +75000 مشاهده دریافت کرد.

مقاله ای مطالعه کردید در خصوص «اهداف موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ» بود. برای ادامه با چنکا (چندکا) همراه باشید.

زهرا جعفریان

اضافه کردن نظر

منطقه سربرگ نوار کناری خود را در حال حاضر خالی است. عجله کنید و اضافه کردن برخی از ویدجت.